29 Temmuz 2009 Çarşamba

Yüz Beşinci Yazı a.k.a. Kimse Ne Yaptığını Bilmiyor!

İnsanların sık sık bilmeden bir şeyler yaptıklarını fark ettim bugün... Yani aslında bildiğim bir gerçekti bu ama bugün bir düşündüm tekrar... Ne yaptığını bilmeme durumunu burda ben olumlu sonuçların çıktığı durumlara göre alıyorum... Yani hiçbir sanatçı yaptığı her neyse "bunu yapıyorum şimdi ya, tüm dünya beni tanıyacak of ilerde insanlar benden efsane diye bahsedecek" diye başlamaz sanıyorum işine... Bu bilim insanları için öyle değildir mesela, adam yer çekimini bulurken bilir her zaman bilineceğini... Tabii ki sanatçıların bir çoğu "çok ünlü" olmak ister; ama olayın çoğu zaman 2 tane çok tutan albüm çıkarıp çok tanınıp, çok kazanıp sonra o paralarla yaşamak olduğunu bilirler bence... Albüm diyorum çünkü şarkıcılardan örnek vereceğim... Ya da bir tanesi tabii kendini şarkıcı olarak değil "entertainer" olarak görüyor...
Bence genç bir kız çıkıp da "böyle böyle yaparsam of queen of pop olurum herkes bana tapar, 51 yaşıma gelince millet hâlâ beni dinliyor olur ve beni pop müziğin en iyilerinden olarak görür" dememiştir... Ama bilmeden neler yaptığı ortada Madonna Louise Ciccone'un... Kanımca şu eğlence sektöründa en üst kademe ne bok yersen ye, insanların hâlâ seni sevmesidir... Sonuçta kardeşleriyle biraz para kazanmak için şarkı söylemeye başlayan bir insanın tacizci de olsa, sübyancı da olsa sevilmesi bence en üst kademedir... Çünkü uyuşturucu kullanan sanatçıları seven çoktur ama şu anda müzik yapan insanların arasında çocuk tacizcisi diye adı çıksa birinin, hâlâ sevilmesi oldukça zor olur... Bu arada belirtmem gerekmez herhalde, Michael Joseph Jackson'ın bunu muhtemelen bilerek yapmadığını...
Ya da ne bileyim hiçbir 17 yaşındaki kız çıkıp da "evet lan ben şu anda herkesin yapmakta olduğu müziğe çok benzer bir şey yapayım da pop princess desinler bana, 2009 yılında da Forbes tarafından (yılda 35 milyon dolar kazanarak) dünyanın en güçlü kişisi seçileyim dememiştir... Gerçi demediğini biliyoruz zaten... Ama onun o albümü çıkarmasını sağlayan insanlar da eminim ki yarattıkları şeyin bir gün Britney Jean Spears'dan "Legendary Miss Britney Spears"a dönüşeceğini bilmiyolarlardı...
Ya da rap yapan beyaz bir adam bir gün albüm çıkardığı yıllardaki tüm ödülleri silip süpürüp de adı olan Marshall Bruce Mathers III ile tanınmayıp, Eminem ile tanınacağını bilmiyordu bence... Bu isimlerden(ve daha birkaç tane daha var) hiçbiri bence müzik işine girerken ne yaptığını bilerek girmedi... Hiçbiri birgün ne yaparsa yapsın(klibinde İsa ile de sevişse, çocuklara taciz de etse, bunalıma girip kafasını kazıyıp millete saldırsa da, burnu boktan kurtulmasa da) şu anda çıkacağı herhangi bir kayıt, film ya da çıkaracağı neyse onun en az birkaç milyon satacağını düşünerek başlamadı bence müziğe... Ya da ne bileyim Sex Pistols "milletin üstüne de tükürsek bizi dinlemek için konserimize gelsinler lan" demedi bence... Nirvana da bence "şimdi bu müziği yapıyoruz ya herkes bizden etkilenecek yeni bi akım oluşacak" demedi... Sonic Youth da "farkında olmasalar bile herkes bizim müziğimizden etkilenecek" demedi... Bilmeden yaptılar bir şeyler, sonra da King of Pop, Queen of Pop, Princess of Pop, Slim Shady, sözde Punk'ın yaratıcısı, grunge akımını başlatan adamlar ve dünya üzerinde en çok etkilenilen grup oldular... Bence bu garip... Bu yazıyı yazmamın sebebi bunu söylemekti işte... Bence bir şekilde müzik piyasasına itilen ya da bilerek çıkan bu insanlardan hiçbirinin bir gün bir şekilde "legendary" olacağını bilerek değil de; o yıl çok kazanmak, ya da kafasına göre müzik yapmak için oraya çıkması(oldu mu lan bu cümle??) çok garip... Bu kadar... Yine bağlayamadım sonunu ama olsun...


P.S: Yazıdaki tüm "bence"lere dikkat çekmek istiyorum... Çünkü onlar "bence"... Benim fikrim yani...

Bir daha P.S: Michael Jackson'ın fotoğrafını koymama nedenim, bu aralar çokça her yerde görünmesinden duydum rahatsızlıktır...

Hiç yorum yok: